
Дорогий папір А4
З тих самих пір (а конкретніше з 1 травня), після подорожчання страхових полісів, люди, які не встигли за старими «солодким і красивим» цінами оформити автогражанку, зараз моніторять інтернет у пошуках дешевих варіантів страхування. Ну, от просто найдешевших.
Читаючи мантру собі під ніс про те, як «не збираюся я потрапляти в ДТП і взагалі, я - акуратний водій», найчастіше люди орієнтуються тільки на вартість страховки. А шкода. Адже, відомо ж, що «безкоштовний сир тільки в мишоловці». А найдешевші поліси продають агенти, компанії яких:
- збанкрутували (а невикористані бланки потрібно ж кудись реалізовувати)
- мають дуже поганий рейтинг діяльності з МТСБУ
- співвідношення резервів і активів катастрофічно низьке
Сперечаємося, Ви здогадуєтеся, про які компанії йдеться.
Хочете я Вам підкажу, який поліс на сьогоднішній день, є «найдорожчою папером А4»?
Проблемні моменти у клієнтів страхової «Україна» стартували ще в 2014 році. Згідно з даними, наданими Нацкомфінпослуг, кількість скарг на страховика збільшилася майже в 10 разів. Якщо порівняти це з 2013 р, то на компанію регулятору поскаржилися всього 27 разів. У минулому ж році скарги збільшилися до цифри - 210. Відчуваєте різницю?
Прес-служба Нацкомфінпослуг повідомила про те, що такі показники скарг стали причиною дострокової перевірки страховика в першому півріччі минулого року.
Але тоді такі дії не посприяли зупинці ліцензії страховика з автоцивілки. Регулятор не зреагував на офіційний запит президії МТСБУ вжити заходів до компанії і ще деяким продавцям «автоцивілки», сумнівна діяльність яких викликала побоювання у Моторки, починаючи з 2014 року.
Вже через рік, впродовж п'яти місяців поточного року до комісії надійшло 236 скарг на компанію. Простіше кажучи, в порівнянні з минулими роками - правда, це багато. У підсумку, у регулятора зібралося більше 500 скарг на «Україні».
Регулятор склав сотні актів про правопорушення «Україна». За їх результатами було прийнято майже 40 приписів про усунення порушень, постанов про штрафи та інших розпоряджень. Підсумково, згідно з розпорядженням № 905 від 30 квітня, Нацкомфінпослуг анулювала всі ліцензії страховику.
Але юристи «Україна» зуміли довести в суді, що це розпорядження незаконно. 15 травня постановою Окружного адміністративного суду Києва дію розпорядження № 905 було призупинено. Однією з основних причин, що спонукали суд прийняти сторону страховика-неплатника, названо недотримання термінів про прийняття рішення регулятором з анулювання ліцензії. За законом таке рішення приймається через 10 днів з дати визначення підстав для цього, в той час як у випадку з «Україною» воно було прийнято пізніше, через 15 днів.
Наші фахівці провели моніторинг офіційного сайту СК «Україна». Ціни на автострахування в їх калькуляторі зараз ті, які були актуальні ще минулої весни.
Додзвониться по телефону, вказаному на сайті, нереально. А кажуть, що «завжди на зв'язку».
В інтернеті сумнівні сайти продають поліси «Україна» за дуже привабливою ціною.
А красномовні відгуки на сайті Страхнагляд говорять самі про себе.
Але, на жаль, випадок з СК «Україна» та реалізацією її полісів не поодинокий.
Юрій Явтушенко, голова наглядової ради компанії «Саламандра Україна» говорить про те, що «Україна» можна назвати зухвалим порушником Закону "Про ОСАЦВ". За його словами, ще половина реалізаторів "автоцивілки" порушує цей закон по-тихому, затримуючи виплати. Тому проблема, насправді, не в "Україні", а в системі, яка дозволяє безкарно грабувати водіїв і потерпілих на дорогах країни.
За прогнозами Нацкофінуслуг, наприкінці липня МТСБУ може виключити «Україна» з членів бюро. Але це можливо тільки у випадку, якщо компанія не погасить свої борги перед гарантійними фондами.
Фахівці Giraf.ua настійно рекомендують відповідально підходити до вибору страхової компанії та не витрачати бездумно сотні гривень на "звичайний папір" А4. Зрештою, пожалійте дерева.